Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Kusurlu ürün iade edilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Aldığımız ürün hatalı çıkarsa kaç gün içinde iade edilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
Satış tarihinde yürürlükte olan 4077 sayılı TKHK’nın 4 üncü maddesinin ikinci fıkrası hükmüne göre; tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde, bariz ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız?
Tüketici hakları, arızalı, kırık, yırtılmış, son kullanma tarihi geçmiş, ayıplı veya kullanılamaz hale gelmiş mal ve hizmetlere (defolu mal ve hizmetler) karşı ileri sürülebilir. Tüketici; arızalı veya kırık ürünü iade edip parasını alabilir veya arızalı ürünü iade edip yenisi ile değiştirebilir.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplama aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketicinin satın aldığı malda ayıp varsa, müşteri bunu teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmek zorundadır. Malda gizli ayıp olması durumunda, kullanım sürecinde ortaya çıkan ayıp 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, ayıbı mümkün olan en kısa sürede bildirmek tüketicinin çıkarınadır.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Ayıplı maldan kimler sorumludur?
Alıcının yasal yükümlülükleri arasında satılan malları inceleme ve iddia edilen kusurları satıcıya bildirme yükümlülüğü de yer alır. Alıcı, satın aldığı malları incelemek ve herhangi bir kusur bulursa bunları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.